В минулому році кілька львів екстірм клубівців (Zippo, Lub4uk, Angelo, Spike, Olimpic) долучились до прекрасного — парапланеризму. Вивчитись на самостійних парапланеристів нам завадило міжсезоння. В цьому році ми будемо завершувати навчання і могли б паралельно допомагати бажаючим навчитись літати на параплані.
Щоб відсіяти зайві запитання в темі і полегшити інструктору OzzY житття, нижче наведено кілька відповідей на запитання, які найчастіше задають «першоразники».
Чи є можливість просто політати не проходячи курсу навчання? Скільки це коштуватиме?
Так можна! І навіть треба.
Переважно тандемщиків (пілотів що катають на двомісному параплані) завжли можна зустріти на льотних місцях, місцях польотів парапланеристів чи місцях проведення змагань. Також у гірських туристичних центрах (Славське, Боржава (с. Пилипець), Крим тощо.)
Вартість польоту тривалістю 15–25 хв. коливається у межах 150–250 грн. Висота польоту залежить від місця старту. За сприятливих умов пілот може набрати висоту від кількох сотень метрів до кілометру, а то й вище.
Хто може займатися парапланеризмом? Чи є якісь обмеження у віці, статі чи вазі? Чи існують медичні протипоказання?
Парапланеризмом може займатись практично будь-яка людина, що володіє помірно пристойним здоров’ям. У парапланеризмі не обов’язково бути атлетом. Але все ж, під час зльоту, вам доведеться бігати, витримуючи опір купола в 15–20 кг, а під час посадки відчувати навантаження яке можна порівняти зі стрибуванням зі стільця.
Потрібні: пара ніг, спина в нормальному стані, нормально працюючі легені, і серце для їх підтримки.
Складніше з головою. Тут потрібна мінімальна духовна зрілість: вміння оцінити ситуацію і швидко прийняти правильне рішення. А робити це доводиться під впливом різних обставин. Людина повинна мати сили вчасно відмовитися від польоту в поганих умовах, а зважившись — доводити його кінця.
Скільки часу триває курс навчання? Як часто відбуваються заняття? Чи є графік занять?
Тривалість курсу залежить від самого учня. Від того наскільки швидко він розуміє теорію яку викладає інструктор та наскільки швидко освоює практичні навички. Чіткого обмеження тривалості навчання немає. Комусь для того щоб вперше самостійно полетіти потрібно кілька годин комусть більше часу. Звісно ж інструктор не дозволить вам переходити на наступний етап навчання якщо ви добре не засвоїли попередній.
В середньому якщо займатися 2 дні на тиждень (напр. субота та неділя) курс триватиме 2–3 місяці, тобто 10–20 «льотних днів». Відповідно, якщо заняття відбуваються частіше та учень схоплює матеріал швидше то календарна тривалість курсу зменшується.
Оскільки заняття та польоти напряму залежать від погоди то чіткий графік визначити нереально. Він погоджується з учнем індивідуально. Наприклад є учні які через роботу чи навчання можуть займатися тільки по вихідних інші ж можуть займатися тільки по будням. Інструктор готовий виїзжати на польоти в будь-який погожий день.
Де саме проходить навчання? Як туди дістатися?
Для мешканців Львова і «околиць» заняття відбуваються в селі Шопки—Лагодів. Це 25 км від Льова в напрямку Золочева/Тернополя. Туди можна доїхати будь-яким автобусом, що прямує в напрямку Золочева.
Легковим автомобілем це приблизно 30–40 хв з центру Львова.
Старти орієнтовані на північні і західні вітри. Для навчання і перших підльотів підійде південний схил.
с. Підгородці (2 км від с. Урич, 15 км від Трускавця) Добратися можна через Східницю, або якщо зі Львова звернувши направо з траси Львів—Чоп направо біля села Дубина. Кілька разів на день хоять рейсові автобуси зі Стрия, Борислава. Старти орієнтовані на схід, південь, південний схід, північний схід, південний захід. Начальний старт на захід.
У мене немає власного автомобіля, чи завадить це мені навчатися, адже до місць навчання потрібно якось добиратися? Це зовсім не проблема. При виїзді на польоти пілоти завжди гуртуються, формуються так звані «екіпажі», тобто домовляємося на перед скільки машин їде, хто до кого підсяде і т.д. Тому з тим проблем ніколи не було. В крайньому випадку до всіх місць навчання ходять автобуси чи маршрутки.
Яка вартість повного курсу навчання?
Вартість повного курсу навчання в нашій школі — 400 € — 16 занять. Це приблизно відповідає вартості навчання в автошколі та отриманню водійських прав.
Оплата — 100% передоплата. Навчання починається після того як сумма перерахована на рахунок клубу.
В загальному по Україні вартість навчання коливається в межах від 400–1000 €)
За кордоном вартість навчання в середньому коливається в межах від 500 € до 1500 €.
Чи можна навчатися по одному уроку? Скільки триває «один урок»? Яка його вартість?
Прирорітет надається повному курсу навчання. Але якщо хтось не впевнений у своїх бажаннях чи не може відразу оплатити вартість повного курсу, він може відвідувати окремі заняття. Тривалість заняття не обмежена — це повний льотний день (напр. з 12:00 до 18:00).
Вартість одного заняття — 30 €
Якщо займається пара (напр. двоє друзів) — тоді по 25 € з кожного.
Наскільки цей вид спорту небезпечний? Як часто пілоти отримують травми? Які небезпечні випадки можуть трапитися?
Ваша безпека майже повністю залежить від вас. Не намагайтеся потрапити в групу безвідповідальних відчайдухів, які не тільки піддають себе ризику, а й завдають оточуючим непотрібні клопоти. Більшість же пілотів обережні, нормальні, цивілізовані люди, які завжди дадуть вам потрібну пораду.
Параплан дуже безпечний вид літального апарату. Його розробляють по таким же суворим правилам як і літаки та іншу авіаційну техніку. Навчальні параплані та параплани початково рівня для пілотів-любителів мають високий рівень пасивної безпеки. Крім того кожен парапланерист завжди має з собою запасний рятувальний парашют. По статистиці вирогідність виникнення нештатної ситуації під час навчання дуже мала. Парапланеристи жартують що шанс отримати травму на параплані в тисячі разів менший ніж під час гри в футбол.
Всі випадки які стаються — стаються в дуже сурових погодніх умовах (в яких учні та новоспечені пілоти просто не літають, напр. на змаганнях) або при грубому порушенні правил пілотування.
Попередня підготовка. Чи потрібна вона чи дає якісь переваги? Я вже пробував парашют (дельтаплан, повітряну кулю, роупджампінг і т.д.) І взагалі я спортсмен і кльовий хлопець!
Звісно дуже добре якщо ви раніше займалися бодай будь-яким спортом, це вам знадобиться в житті і окремо від парапланеризму. Якщо ви стрибали з парашютом, каталися на літаку чи планері і якщо займалися чимось з цього більш менш професійно — то це тільки величезний плюс для вас. АЛЕ! Це не робить вас кращим учнем-парапланеристом, не дає вам ніяких знижок чи бонусів по оплаті чи скорочує базовий курс. Відверто кажучи з колишніми парашютистами виникає більше проблем ніж з тими хто цим не займався. Хоч параплан і парашют схожі і мають подібні принципи керування, але це зовсім різні типи ЛА і кардинально відрізняються в філософії керування та використання!
До кого звернутися на рахунок навчання чи покатушок?
Андрій когут: ICQ: 311490507, Skype: andriy_kohut, Vkontakte: vk.com/mr_ozz, Facebook: facebook.com/ozz.ozzmosis Телефон: +380974804716. _________________ «Покращення вже сьогодні» ツ
крайній раз внесено зміни: Zippo (26.08.15 14:09:07), редаговано 18 раз
Зачьотно вчора політали. Народу було чимало. Новий досвід стартів коли дме піпец. Дульник був такий, що я в кінці дня на старті умудрився порвати три стропи які по 120 кг на розрив, жесть. Але коли вже взлітаєш у небі все спокійно і гладко. Ляпота
До речі, вчора наш Бейсер ака BeskaBo приїхав на моцику в Шопки і успійшно відпрацював перше заняття і навіть шось там політав. З чим я його і вітаю. Головне на закидувати сеє діло.
Як завжди кілька фоток і коротке відейко польоту в динаміку тіпа для затравки.
Так справді зачотний був день. Перці далеко не залетіли, тільки один Чучко в Рогатин Але для навчання день був суперовий. Одного учльота запускав аж до самих сутінок. Літали без перестанку від 11 ранку до 8 вечора.
Стропи вже замовив, сподіваюся приїдеть як найшвидше, а поки в нас мінус одне крило
Валера вчора відлітав програму динаміка по повній програмі! А старти в сильний вітер це дуже важливий навик.
ПС: коли штирить або погода нестабільна (така як вчора) я б радив грудну лямку затягувати сильніше. Від цього залежить ширина кріплення рядів. Чим ширше тим білше вплив на керування має переміщення корпуса пілота, а штирево може спречиняти небажаний вплив на керування. Якщо лямку затягнути сильніше то крило буде більш задемпфероване по небажаній розкачці в сторони, але трохи зменшиться ефект керованості від переміщення тіла в сторони.
Завтра — неділя — 8 вересня — Шопки Північ. Можливо буде млабувато — том запрошуються всі учльоти початківці. Будемо працювати з наземкою, підльотами з гірки і в динаміку. Прохання контактувати до 9:30 ранку!
Хто б міг подумати, що вчора для параплану був афігенно льотний день. Добряче вдалось політати до сніжної бурі і ще більше після неї (чесно кажучи, я думав, що почалась повна срака з погодою і ми поїдем додому, ага не тут то було діло). Одним словом налітались так, що я вже в десятій вечора спав як убитий а сьогодні відчуваю кріпатуру наче в залі залізо тягав, гг
_________________ «Покращення вже сьогодні» ツ
крайній раз внесено зміни: Zippo (04.10.13 12:22:22), редаговано 2 раз
День був «мєчьта-учльота»
А ще вітаю студента Назара з покупкою крила і студента Юру з новою підвіскою, запаскою, варіком. Приємно коли учні обживаються власним спорядженням!
Та блін, Назар на третьому занятті так літав в динаміку, що складалось враення, наче це в нього десяте заняття, однозначно буде крутий пілот! _________________ «Покращення вже сьогодні» ツ
Враження з сьогоднішніх польотів: шашлик вдався суперський! стаціонарний мангал протестували на всі 100% Погода була рання. Літалося з 10 до 12 а потім все здохло. Ми довго збиралися то ж приїхали на кінець динаміка. _________________ sky-country.lviv.ua — школа парапланеризму, покатушки на тандемі, парапланерне спорядження