Lviv eXtreme club


Стат ті

28.05.2001
Ваш перший стрибок

Напевно всі дуже чудово знають що таке "Книга рекордів Гіннеса", думаю що початок парашутного сезону у Львівському авіаклубі можна спокійно туди заносити :))). 26 травня 2001 року!!!! Таке пізнє відкриття непам'ятають навіть старожили клубу. Найпізніше ця подія відбувалася 19 травня, завірив нас Андрій Кулик, штатний парашутний інструктор клубу. Ми вже майже другий місяць надіялися, що ось-ось почнуться стрибки, але чи то карта не так лягала, чи то зірки на небі не так розсташувалися, чи то... Причин звичайно можна перерахувати безліч, але все це вже в минулому. УРА - ми нарешті джампанули!!!

Знаючи, що багато з Вас буде пригати з парашутом перший раз, я трошки розповім як проходить процес підготовки першоразників до стрибка з парашутом.

Процес підготовки першоразників по прискореній програмі займає 2 дні. Перший день з Вами проводять теоретичні заняття на яких розповідають теорію, яку необхідно знати для здійснення стрибків, як необхідно себе вести при відділенні від літака, в повітрі, та при приземленні. Розповідають про всі виняткові ситуації, які можуть з Вами відбутися. Наступна частина занять буде проведена вже на аеродромі. Опишу одразу одяг та взуття, в яке необхідно буде бути одягненим. Одяг повинен повністю закривати все тіло. Взуття повинно бути схоже на військові черевики, тобто бути високим, для того щоб добре фіксувати ногу при приземленні. Якщо у Вас немає нічого схожого, можна бути і в красовках, але попередньо в аптеці необхідно буде придбати еластичні бінти, щоб ними зафіксувати ноги. На аеродромі Вас повісять у парашутну підвіску і дадуть можливість хоч в якісь мірі відчути себе парашутистом (скажу чесно - це зовсім не так :))) ). Далі Ви попробуєте скочити з висоти 1 метр на землю з подальшим перекатом, саме така швидкість буде у вас на приземленні. Це прийдеться зробити декілька разів, поки у Вас непочне більш-менш пристойно виходити. Макет Ан-2 який стоїть неподалік буде Вам гарним тренажером для тренування відділення від літака. Десять тренувальних відділень від макету аж ніяк незавадять Вам у подальшому. Теорію відслухали, практику відстрибали і відвесіли - тепер прийшов час здавати заліки, так так, саме заліки. Недумайте що це все забава, відношення до всього цього процесу дуже серйозне. Тому пропоную слухати уважно і запам'ятовувати якнайбільше інформації. Нездасте залік - Ваша мрія знову відсувається на цілий тиждень.

Залік успішно складено, всі щасливі, і Ви в тому числі :)). Починають підганяти на Вас парашутні системи, це вже починає відбуватися за півгодини до самого стрибка. Система сидить, ніби на Вас її пошили. Вистроюють всіх на передстартовий огляд. Уважно перевіряють всі страхуючі пристрої, у Вас їх буде два - один на основному парашуті, другий - на запасному. Перший пристрій під'єднано до основного парашута, і на ньому виставлено час спрацювання 3 секунди, тобто якщо Ви за три секунди після відділення не смикните за кільце, страхуючий пристрій сам зробить за Вас цю дію. Другий пристрій під'єднано до запасного парашута і на ньому виставлено висоту спрацювання 500 метрів від землі, тобто запасний парашут розкривається на висоті 500 метрів, якщо Ви його попередньо нерозблокуєте, коли основний парашат буде у повністю справленому стані. На лінії передстартового огляду так само перевіряють як підігнано систему, і одночасно розбивають на групи по 3-4 чоловіка, які за один підхід будуть вистрибувати з літака :)).

Все перевірено, все підігнано, парашутний інструктор дає команду всім парашутистам займати місця в літаку. Стрибати у Львівському авіаклубі Ви будете з літака Ан-2. Він вміщує в себе 12 парашутистів. Такими групами, на які Вас поділили на землі, Ви займаєте місця в салоні літака. Інструктор пояснює команди, які він буде Вам подавати в літаку, і як Вам при цьому необхідно буде діяти. Всі успішно розсілися, трохи тіснувато, але це нічого - сьогодні здійснюється Ваша мрія і Вам на все інше просто начхати. Двері літака зачинено і тут Ви вперше розумієте куди Ви попали і чого тут робите :))) В голові одразу проминають нікому непотрібні думки - "а може непотрібно, а можде я вийду ..." - головне тут непанікувати, ще нічого страшного невідбувається, літак твердо стоїть на землі, навіть ще незаведений - тому розслабтеся і отримуйте задоволення від самого початку вашої пригоди :))). В кожного на парашуті є витяжний фал, який інструктор успішно пристібає до десантного тросу, що знаходиться прямо над Вашою головою. Переконавшися що все в порядку, інструктор дає команду пілоту на запуск двигуна. Незвичні для Вашого вуха звуки починають доноситися з кабіни пілота. Мить і двигун взревів всіма 1000 кінських сил, якими він наділений. Поволі починаєте вирулювати на злітну смугу. Зупинка, двигун починає набирати обертів, літак починає трусити в різні боки, це означає, що пілот заблокував колеса і набирає оберти вітряк. Різкий ривок в перед і я Вам гарантую, що в житті Ви ще так швидко нерозганялися. Першоразникам пропоную гарно впертися ногами і руками, бо від несподіванки можна запросто звалитися на сусіда. Декілька секунд і Ви відчуваєте як літак відривається від землі, притому відчуваєте всім тілом, адриналі починає потрохи прибувати в організмі.

Над кабіною пілота знаходиться висотомір, де чудово можна спостерігати як літак набирає висоту. Все потрохи починає віддалятися, будівлі та предмети стають все меншими і меншими. Літак поволі повзе нагору, а саме по 5 метрів на секунду йде віддалення від землі в блакитну безодню. Пульс починає потрохи частішати. На висоті 600-700 метрів інструктор починає висмикувати запобіжні стопори на автоматі запасного парашута, тому що висоту 500 метрів ми минули і прибори можна сміливо розчековувати. 700 метрів - в салоні літака лунає два коротких сигнала, непереживайте, нікого ще незбираються викидати, можна ще трошки розслабитися, це сигнал інструктору для викидання пристрілки. Інструктор відчиняє двері, стає трохи непособі, напевно в кожного вперше у житті відкривають двері на висоті 700 метрів ))), але Ви ж у парашутній системі, тому переживати просто немає ніякого смислу. Пристрілка - це стрічка певної довжини, з грузом на кінці, яка імітує приземлення парашутистів. Це робиться для того, щоб розрахувати приблизне приземлення парашутистів. Літак продовжує підніматися далі в гору. Пілот та інструктор чекають моменту приземлення пристрілки, щоб визначити поправку курсу літака. Пристрілка торкається землі - літак лягає на бойовий курс. Знову звучить в кабіні літака сирена - це вже за Вами :)) Відчиняються двері літака, перша група встає на ноги, ноги майже нетримають, вся парашутна система важить біля 20 кг, ще й до того нестійка підлога під ногами. В цьому випадку я Вам рекомендую по дорозі до дверей притримуватися за десантний трос над головою. Вниз бажано недивитися - дивіться просто на горизон, і уявляйте що Ви на земл,і на звичайному тренажері робите чергову тренувальну спробу. За бортом вітер свистить на швидкості 160 км / год, зціпляєте зуби, переборюєте страх і стрибок за борт літака. Далі все відбувається дуже швидко. Стабілізуючий парашутик, який висмикується фалом, стабілізує Ваше падіння до швидкості 35 метрів за секунду, і Ви знаходитися приблизно в положенні підвішеним як кіт за шкірку :)). Про себе відраховуєте три тризначних числа, наприклад - 321,322,323 і смикаєте щосили за парашутне кільце. Хоча сили треба трохи прикласти щоб його висмикнути, воно вам так зовсім нездасться, кільце висмикнеться ну майже як пір'їнка :)). Парашут успішно розкривається, його необхідно оглянути - чи немає ніяких ушкоджень. Якщо все в повному порядку - Ви розчековуєте прибор запасного парашута і насолоджуєтеся краєвидом приблизно з висоти 800 метрів. На висоті 500 метрів почуєте як зпрацював прибор запасного парашута, це означає що потрібно готуватися до приземлення. На висоті приблизно метрів 100, це визначається так - видно чітко траву та дерева, риси обличчя людей, ноги разом і трошки зігнуті, притому ноги напружені - за декілька секунд відчуєте торкання землі, на ногах непотрібно старатися встояти, падаємо одразу за напрямком руху - УУУРРРААА!!! Ви це здійснили, гордий (горда) за себе прямуєте до своїх друзів sky diveriv, щоб відмітити цю визначну у Вашому житті подію.

Вищеописаний мною стрибок можливо приблизно так і виглядає, а може і зовсім не так, тому краще спробуйте самі. Це краще один раз спробувати, чим 100 разів прочитати. 02 червня 2001 року відбудеться масовий виїзд першоразнвків на аеродром, тому читайте незабаром в новинах нашого сайту враження самих першоразників.

Ігор Звоздецький, Олег Скоропад - 28 травня 2001 року.
Ігор Звоздецький, Олег Скоропад.




© 2001-2017, eXtreme.lviv.ua     При використанні матеріалів посилання на джерело обов'язкове
СТАНЬ
ОДНИМ
З НАС


Экстремальный портал VVV.RU